Forum Shogi Strona Główna Shogi
Japońskie szachy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

partia z dnia 07.03.2007

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Shogi Strona Główna -> Partie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrianwoo
Administrator



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 2:00, 08 Mar 2007    Temat postu: partia z dnia 07.03.2007

Tu mozesz ściągnąc gre i zobaczyć.

[link widoczny dla zalogowanych]

Czekam na komentarze

1. G4i-5h P3c-3d 2. K5i-6h B2b-3c 3. S3i-4h P4c-4d 4. P7g-7f S3a-3b 5. S7i-7h
S3b-4c 6. S7h-7g R8b-2b 7. P5g-5f K5a-6b 8. K6h-7h K6b-7b 9. P3g-3f G6a-6b 10.
B8h-7i P1c-1d 11. K7h-8h P9c-9d 12. P1g-1f P9d-9e 13. P7f-7e S7a-8b 14. G6i-7h
G4a-5b 15. S4h-5g P4d-4e 16. S5g-6f S4c-5d 17. P3f-3e P3dx3e 18. B7ix3e P*3d
19. B3e-6h B3c-4d 20. P2g-2f P3d-3e 21. P2f-2e S5d-4c 22. S6f-5e B4d-3c 23.
B6hx3e P5c-5d 24. S5e-6f B3c-4d 25. B3e-6h B4d-3c 26. R2h-3h R2b-3b 27. P*3d
B3c-5a 28. P2e-2d P2cx2d 29. R3h-2h S4cx3d 30. B6hx2d R3b-2b 31. P*2e P*2f 32.
B2dx5a+ G5bx5a 33. B*4d R2bx2e 34. R2hx2f R2ex2f 35. B4dx2f R*2h 36. R*2b
R2hx5h+ 37. R2bx2a+ B*6i 38. B2fx6b+ G5ax6b 39. G*7i B6ix7h+ 40. G7ix7h B*6i
41. N*6h B6ix7h+ 42. K8hx7h G*6i 43. B*2d G*7i 44. K7h-8h G*7h 45. K8h-9h
G6ix6h 46. B*2f P*3e 47. +R2a-3b G6hx6g 48. P*6h N*7f 49. B2d-5a+ N7f-8h+ 50.
S7gx8h G7hx8h 51. K9hx8h *


pierwsze 9 posunięć to standardowe ustawienie pozycji przez obu graczy ( debiut) posunięcie 10 Gi7 ma najprawdopodobniej na celu doprowadzenie srebrnego generała na pole e4 i atak pionkiem na pole d2 (czyli kolejne posunięcia gracza pierwszego mogły by wyglądać następująco pionek f2 e2 pożniej srebrny generał g3 f2 pionek e3 i po wybiciu srebrny generał e3 i ostateczne posunięcie pionek d2 by wedrzeć się do obozu przeciwnika)


Jednak gra potoczyła się inaczej 17 posunięcie gracza pierwszego było pewnie pomyślane by otworzyć sobie 3 linię dla wieży i przedostać sie wlasnie przez nią.

19 posunięcie gracza 2 gońcem miało na celu możliwość obrony piona d3 po ataku wieżą gracza 1 na h3.

Jednak gracz 1 zdecydował się przeprowadzić atak 2 linią co widać w 20 i 21 posunięciu

21 posunięcie gracza 1 doprowadza do pierwszego błedu i utraty pionka na polu 3e lepsze od silver c4 było by zagranie golden c4 z myślą ocrony gońca oraz przedosania się pole c3 lub d3 w celu blokowania możliwości przejścia 2 linią

Po utracie pionka linaia 3 całkowicie sie odsłoniła i gracz 1 mógł z niej korzystać wstawiony przez niego pionek w 27 posunięciu był dobrym posunięciem atakującym jednak pionek na d2 w posunieciu 28 nie był jjuż chyba tak dobry. Pionka oczywiście należało zbić pionkiem a nie gońcem gdyż wtedy po wymianie groziło by wstawienie pionka na pole c2 a nastepnie silnego gońca na pole b2.

Posunięcie 29 gracza 2 lepiej było wybić silverem gdyż po wybiciu wieżą grozi wstawienie pionka na b2 a nastepnei wybicie skockza badz promocja pionka

30 posuniecie gracza 2 mozna było wybic goncem wtedy nastapiło by wybicie wieżą i wstawienie przez 2 gracza pionka na c2 nastepnei ruch wieza gracza 1 i mozliwosc przejecia inicjatywy gry (uzyskanie 1 tempa ruchu) przez gracza 2


Po ruchu wieżą na b2 w 31 pos nastąpiło wstawienei pionka na e2 i dość dobre zagranei pionkeim na f2 (po wybiciu wieżą było by wybicie silwerem i jeżeli wieża wybija silwera to wieża z b2 wybija gońca i wten sposób gracza 2 miałby gońca za silwera.) Jednak gracz 1 zdecydował sie na wymiane gońcy.

Wstawienie gońca na d4 mogło być zablokowane wstawineim gońca na c3 jedank wieża wybiła pionka by zagrać dalej na promocje piona. Wybicie piona przez gracza 1 w 34 posunieciu było napewno lepsze niz wybicie gońcem lancy na a1. Jedank po tych zaganiach inicjatywe uzyskał gracz 2 wstawiajac wieze jako 1 na pole h2. Gracz 1 wstawil wieze na 2 być moze by chronic gonca a przy okazji zagrac odkrytego szacha goncem na b6 i wybic wieze za darmo.

Być może lepszym posunieciem od wybicia skoczka na polu a2 w 37 posunieciu było by wybicie gońcem złotego generała i wstawienie póżniej złotego generała na b5 ale to mogło jesczcze poczekać i nie było by do końca efektywne z powodu braku figur do wstawiania.

Zagranie goniec 6i w 37 mogło doprowadzić do groźby mata najskuteczniejszą obroną było by wstawienie zbitego posunięcie wcześńiej skoczka na pole h6 lub tak jak zostało zrobione wybicie złotego generała i
wstawienie go polu 7i lub h6

W posunięciu 41 można było wstawić gońca na pole h6 raczej by przydał się tam bardziej niż skoczek chciaż by do obrony pola i7

Po wybiciu skoczka przez gracza 2 w 46 nastąpiła którka zmiana inicjatywy aż do koljenego posunięcia czyli wstawienia pionka na e3 być może lepszym zagraniem było by wstawienie gońca na d4 wtedy można było by się bronić skoczek c5 ale nie było by to tak skuteczne jak pion na e3 po wstawieniu gońca na f2


W 47 posunięciu lepsze mogło okazać się wybicie silwera na g7 wtedy gracz 1 musi też wybić silwerem lub przejąć inicjatywe posunięceiem goniec z pola f2 bije e3 i dopiero poźniej wybicie. W przypadku wybicai silwerem gracz 2 gra golden na g6 i jezeli gracz 1 zasłoni sie np pionkeim na polu h6 przed szachem od wiezy. to gracz 1 wstawia silwera na pole h8 z grozba bicai skoczka i nieuchronnym matem ( aczkolwiek znow traci inicjatywe i szanse na atak ma gracz 1 )

po 49 posunieciu goncem na a5 doszłoby do nieuchronnego mata gdyby w 51 posunicieu gracz 2 wybil h6 a nastepnei wybil figure wstawona na h7



Podsumowujac punktami zwrotnymi w grze napewno okazały sie posuniecia 21 gracza 2 ktore doprowadziło do straty pionka 31 dzieki ktoremu mozna bylo przejac inicjatywe przez gracza 2 oraz 37 gracza 2 ktore moglo doprowadzic do powolnego mata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 22:21, 10 Mar 2007    Temat postu:

Witam
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że w przeciwieństwie do szachów tradycyjnych w szogi w notacji szachowej pisze się najpierw cyfrę (kolumny) a później literę (rzędu)
Ruch B7i jest standardowym ruchem "po zapchaniu" przekątnej 9i - 1a Atakuje pole 2d i może zmienić przekątną np. ruchem B4f
27. P*3d wbrew pozorom nie był dobry bo nie udaje się obronić tego pionka
A tak nawiasem mówiąc to te ataki po 2 i 3 kolumnie gracza pierwszego (czyli mnie Smile były chaotyczne i gracz drugi mógł łatwo skontrować co pokazał ruch bardzo dobry ruch 31. .... P*2f
Ruch 33. B*4d nie do końca przemyślany choć wydaje się że inne ruchy doprowadziłyby do równie dużej przewagi pozycyjnej gracza drugiego
Tak w 34 posunięciu lepsze to w partii niż bicie lancy choć i tak pierwszy gracz traci materiał po wybiciu lancy nic nie tracił ale przewaga pozycyjna promowany pion podparty więżą mogłaby być zabójcza
Ruch 37. .... B*6i bardzo dobry i decydujący ! choć w sumie prosta groźba i gracz pierwszy ( czyli ja ) chyba ślepy byłem Smile
Z powodu groźby B*6i o wiele lepszym posunięciem było sugerowane „w 37 posunięciu było by wybicie gońcem złotego generała i wstawienie później złotego generała na b5 ‘
Po ruchu 37. .... B*6i gra praktycznie się kończy
Ruch 43.B*2d powinien być zagrany B5g pierwszy gracz nie powinien w tym momencie myśleć o kontrze ale tylko o obronie a tak piękny cichy ruch pionem z ręki na 3e niweluje wszelkie zapędy gracza pierwszego
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Shogi Strona Główna -> Partie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin